Derfor bør god skilting og profilering være en del av din digitale markedsføringsstrategi
![Derfor bør god skilting og profilering være en del av din digitale markedsføringsstrategi](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fd3af46878h7fqw.cloudfront.net%2Fp%2FDerfor-b%C3%83%C2%B8r-god-skilting-og-profilering-v%C3%83%C2%A6re-en-del-av-din-digitale.jpg&w=1920&q=75)
Brukervennlige og selvbetjente annonseringsløsninger har gjort det enkelt for både store og små organisasjoner å lage effektive markedsføringskampanjer på nett. Samtidig er det viktig å huske på at en stor andel av norske bedrifter fortsatt skal levere produkter eller tjenester i den virkelige verden. Derfor er det også avgjørende at profilering, skilting og andre mer «analoge» grep bygger videre på den digitale kommunikasjonen.
Skilt og profilering skaper oppmerksomhet
I en hektisk hverdag vil mulige kunder møte flere hundre ulike budskap i løpet av en dag, og man kan selvfølgelig ikke regne med at kundene husker på akkurat ditt budskap. Derfor er det også viktig at skilting og profilering skaper oppmerksomhet. Det er enkelt å kjøpe gatebukk online, og et slikt enkelt skilt kan være det som gjør at kunden husker på budskapet fra den digitale kommunikasjonen.
Samtidig er det greit å huske på at budskapet på et skilt ikke trenger å være identisk med det du har presentert i digitale flater. Det viktige er at skiltet eller plakaten hjelper kunden med å gjenkjenne virksomheten.
God skilting er et kostnadseffektivt virkemiddel
Å profilere fasader og montere skilter er relativt rimelig. Mange virksomheter har dessuten biler som kan profileres. Alle disse flatene kan skape oppmerksomhet, og det er fornuftig å bruke alle kanaler som bedriften har tilgang til. Igjen er det greit å huske på at det ikke er nødvendig å fylle fasader og kjøretøy med en mengde budskap, noen ganger er det helt enkelt nok med navn, logo og kontaktinformasjon.
Selv om for eksempel digitale skilt kan utgjøre en relativt stor investering, er tradisjonelle skiltrammer, gatebukker og enkel profilering rimelig. Samtidig er det også enkelt å skifte ut plakater i papirform, noe som gir mye fleksibilitet. Det er ikke uten grunn at de store dagligvarekjedene fortsatt bruker plakatrammer, det er helt enkelt en både enkel og effektiv kanal.